W razie anulowania zlecenia przewoźnik ma prawo żądać odszkodowania

Przewoźnik jest uprawniony do żądania zapłaty utraconych korzyści od zleeniodawcy, jeżeli ten anuluje zlecenie przewozu (storno zlecenia). Ogólną zasadą  w polskim prawie jest reguła dotrzymywania zobowiązań. Jesli więc zawarta umowa nie jest wykonana, z przyczyn dotyczących zleceniodawcy, przewoźnik jest uprawniony do żądania rekompensaty – zapłaty utraconych korzyści, tj. tej kwoty której nie zarobił w wykonaniu zlecenia.

Zazwyczaj przewoźnicy pozostający w stałych relacjach ze swoimi zlecenodawcami rezygnują z dochodzenia tych roszczeń w imię kontynuowania współpracy. W przypadku opisanym w załączonym wyroku przewoźnik podjął trud prowadzenia procesu ze spedytorem, który wygrał w niemal 65% , z tej przyczyny że opinia biegłego różniła się od sporządzonych przez niego obliczeń. Wyrok jest prawomocny, ponieważ Sąd Okręgowy w Krakowie oddalił złożoną przez pozwanego spedytora  apelację.  Tutaj pdf. wyroku : wyrok V GC 1179-14

2 thoughts on “W razie anulowania zlecenia przewoźnik ma prawo żądać odszkodowania

  1. Ostatnio zauważyłem, że coraz więcej przewoźników zaczyna jednak korzystać z tego prawa, czyżby budowanie relacji i „chodzenie sobie na rękę” przestały się sprawdzać?

  2. jesli przewoznik anuluje zlecenie z powodu awarii auta badz innych okolicznosci to spedycja zaraz zada setek tysiecy euro,a wiec dlaczego przewoznik ma darowac cwanej spedycji kare.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *